Bij een spoedaanvraag ben je binnen 3 werkdagen klant van Zonneplan Energie.
Hoe doe je een spoedaanvraag? Dat is zo geregeld! Tijdens je energie-aanvraag geef je aan dat je een spoedaanmelding doet. Verder doorloop je dezelfde stappen als bij een standaard aanvraag. Afmelden bij je huidige leverancier is niet nodig; dat regelt Zonneplan voor je.
Wat goed is om te weten bij het doen van een spoedaanvraag:
Heb je geen haast? Dan kan je ook een ‘standaard’ aanvraag doen, waarbij de overstap minstens 21 dagen duurt (afhankelijk van jouw gewenste startdatum).
Bij Zonneplan is het een spoedaanvraag kosteloos. Je komt dus niet met extra kosten te zitten. Wel kan het zijn dat je vorige energieleverancier een overstapboete hanteert, wanneer je huidige energiecontract de einddatum nog niet heeft bereikt. Let hier dus goed op.
Een energieleverancier kan om een waarborgsom vragen wanneer je in het verleden betaalproblemen hebt gehad bij het betalen van je energierekeningen. De energieleverancier doet dan een kredietwaardigheidscheck. Het bedrag kan oplopen tot enkele honderden euro’s die je eenmalig moet betalen. Dit bedrag krijg je terug, vaak nadat je een jaar lang je facturen netjes op tijd hebt betaald.
De hoogte van de waarborgsom voor energie verschilt per energieleverancier. Let ook goed op of je per product borg betaalt, want dan kan het zijn dat je twee keer borg betaalt; een keer voor gas en een keer voor stroom. Zo kan de borg energie behoorlijk oplopen.